Pages

Monday, January 31, 2011

Aku Kene Saman?! OMG!!

hoyeah!!! Aku dah selamat sampai rumah hari ni.. weeehoooo!!!

Masuk je rumah, aku melihat bapak aku tidak memasak nasik. Adoi.. tu la pasal. Balik tak berkabor. Nak suprise konon.. hahaha... Pastu bapak aku cakap "abah dah makan tadi, kamu pegi masak le nasik, goreng ikan tu ha". Aku yang baru saje bontot mencecah kerusi cakap, "haa, kejap lagi le..". Ye la, baru sampai kot, bagi le aku rehat2 jap dulu.. Huhuhu... Pastu bapak aku cakap "bio le abah masakkan nasiknye"... And bapak aku jugak yang gorengkan ikan... huhuhuhu... sweet kaaaaaannnn bapak i... ngahahahaha...


ok2... mari kite teruskan agenda pasal saman menyaman ni... Al-kisahnye, setelah aku duduk2, bapak aku pun bagi la surat2 yg aku terima sepanjang peniggalan aku.. Aku suke dapat surat!!! Rase macam dewasa gileeee dapat surat... Nak2 lagi dapat bil kan. Lagi la rase dewasa. Macam kadang2 cakap "weh, aku nak gi post office sat, nak gi bayar bil", waahahahaha... matang gile terasa!


Ok, berbalik kepada surat, sampul surat tu tulis "Aziz Derashid Rosdin & Co. Peguambela dan Peguamcara".. Oh, apehal anak cik rosdin ni bagi surat kat aku? Nak offer aku jadi peguam ke pulak? Tanpa berlengah2 lagi aku pun bukak le cepat2... Tajuk surat rasmi itu adelah "Notis Tertunggak Celcom Mobile Sdn Bhd" Dan antara isi surat tersebut, berbunyi begini...

"Sila ambil perhatian sekiranya tuan/puan masih gagal, cuai dan/ atau enggan untuk membayar jumlah RM129.00 kepada anakguam kami atau kepada kami sebagai peguam mereka di dalam tempoh EMPAT BELAS (14) Hari dari tarikh notis ini, kami telah diarahkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap tuan/puan tanpa sebarang rujukan kepada tuan/puan dan segala kos dan perbelanjaan guaman anakguam kami yang berkaitan di dalam menuntut jumlah ter sebut akan ditanggung oleh tuan/puan."

Huiiiiyyooo... Aku dapat surat amaran siott.. Dari peguam plak tuh... hahahahaha... Ok, aku terasa sangat dewasa sekarang. Cuba imagine aku turun naik mahkamah... wahahahaha... Dewasa sungguh!!!

Adoi la celcom ni pun... Lek la... nanti aku bayar la. Tu pun nak pakai peguam2 bagai ke. Aku tengah xde duit ni..Camano nak buek ni jang? *sambil tepuk2 dahi... (part ni memang aku rase macam dewasa sungguh, pikir nak cari duit bayar hutang, bil, pe sume).

Sape ade kenal mane2 ahlong yang tak brutal, sile rekomen kat aku.. Siryes neh!!

6 comments:

  1. wey aku pun penah dpt surat saman mcm ni
    tp aku sbb bil maxis tertunggak
    ade la dlm 200++
    lpstu aku terus tutup no maxis tu haha

    -paannadia

    ReplyDelete
  2. @munadhia
    kan kan.. dewasa kan aku.. huhu..

    @paannadia
    yg ni sebab aku dah terminate la.. pas terminate tu ade lagi yg tak abeh bayar.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. ahha..takleh blah siap ade peguam.tak paham ke student tgh takde duit ngn pt masuk lambt la bagai..
    hooo~

    ReplyDelete
  4. tu la pasal.. tak memahami lgsg.. huhu

    ReplyDelete
  5. haha lawak la hajar post kau nih.terasa dewasa bagai.hahaha best!-mai

    ReplyDelete