Pages

Monday, January 18, 2010

What The Fish!!!!

hehehe... wahai orang kampung sekalian... aku beli ikan lagi.. ngiahahaha.... *tetibe...

Ketahuilah oleh kamu bahawa setakat ini telah 9 ekor ikan yg telah mati dibawah jagaan aku.. huhuhu.. tapi itu tak mematahkan semangat aku untuk menjadikan ikan sebagai makhluk tawanan aku... hahahaha....

Pada hari sabtu aku telah berkunjung ke rumah basriDK di PJ untuk merapatkan silaturrahim.. Dan besoknye aku telah dibawa bersiar2 di kedai ikan yg dekat shah alam yg sebelah wet world tu.. huhu... bagai pucuk dicita ulam mendatang.. bagai org mengantuk disorongkan bantal.. hahaha...padan muke Mus'ab, (anak sulong basriDK yg berumur 7 tahun dah pakai spek) xdapat pegi perpustakaan sebab pegi tengok ikan lagi best dari bace buku kat perpustakaan yang ade air-cond tuh.. huhu...

Tahniah kepada aku juge yg telah berjaya mengebas duit basriDK berjumlah lebih kurang RM30 jugak la... hahaha.. Barang yg dibeli ialah pam air yg bagi keluar gelembung2 kat air tu, filter, hose kecik untuk pam air yg bagi keluar gelembung kat air tu, batu karang palsu kaler kelabu, dan juga 6 ekor ikan kecik cenonet.

Tapi ade satu ekor dah mati.. hehehe.. tapi bukan salah aku k... Sebab ekor die dah ilang. Xtaw la camne bleh ilang ekor die. Pastu die mengalami kemurungan akibat kecacatan yg die alami.. Mungkin sukar bagi die untuk menerima takdir hidup die. Makan tak nak, berenang pun xboleh. Dok diam je die... Sian.. Tapi xpe, kalau dengan kematian adelah jalan terbaik untuknya daripada hidup di caci dan dihina oleh masyarakat ikan yg lain, ape boleh buat.. huhu.. Redhakan aje...









p/s: ilham, jangan jeles, aku ikan aku ade bekalan oksigen... ngahahaahaa

8 comments:

  1. wah dh maju.kerajaan ikan kau skang dh de pam oksigen bagai.
    semoga kau menjadi pemerintah yg baik kpd rakyat2 ikan kau.jgn jadi pemerintah diktator.
    heheh

    ReplyDelete
  2. wah!
    pas g sogo, g shopping ikan plak..
    tp ajaa, uma aku da dkat gile kot!!!!!!!
    haih..

    masok ni, da 10 ikan mati dlm tgn ko.. :p

    ReplyDelete
  3. @LISOTT
    aku tengah nak memoerkasakan kerajaan ikan aku la ni.. pasni nak bli akuarium besar sket.. pastu nak taruk replika istana kat dalam tu.. haha.. amacam? best x?

    @bella
    owh bella.. tolong jangan buat perkiraan.. hatiku bertambah pilu.. uhuk2.. T_T

    ReplyDelete
  4. Omg. Pesanan last2 tu tibe2 buat aku membara nak beli!!! OHHHHHHH!!!!!!!!!! jejejhehehehehehhe takpe, kau lagi berpengalaman dalam hal2 ikan. Aku beri peluang untuk kau menjadi pemerintah,bak kate lisot. HEHEHEHEH *tp aku stil jealous!* ;)

    ReplyDelete
  5. salam ja...jaga bek2 ikan tu. tgk napi, ikan da branak pinak. hg punya ikan ble nk branak pinak. ni asek bkurang jek.hehe~ slamat maju jaya!~ ;)

    ReplyDelete
  6. hebat siut hajar.dah maju gila ni.bagus bagus.tahniah.jgn amti lagi ikan ni sudah ahaha :D

    ReplyDelete
  7. @munadhia
    ye.. ye.. baiklah.. tgh jage la ni... *kate2 smgt yg menyakitkan ati.. huk2...

    @bobo ramli
    aku harap kali ni tak 'amti' lagi..
    *hak2.. perli..

    ReplyDelete