Pages

Sunday, January 3, 2010

Al-Kisah Baju Raye

haha.. cerite2 aku skrg ni sume yg pending2.. sebab nak tunggu ade mood baru nak post... walaupun hari raye dah lame berlalu, tapi aku maseh tetap nak cerita gak..

kisahnye bermula begini... Mar bagi aku kain untuk buat baju raye.. mase tu nak dekat2 bulan pose.. kire dah lame laa tu.. Disebabkan aku teruja nak jahit sendiri dan jugak malas untuk cari tailor, so, aku pun jahit sendiri la... Aku stat potong2 sket kat UIA, and smbung kat umah yg selebihnye...
alat2 yg digune untuk mengukur dan menggunting.. memang archi la sangat~~

Tapi mase raya pose aku xsempat siapkan, sebab esoknye dah nak raye, baru aku sebok nak menjahit... nak mengelak buat keje rumah je sebenarnye... Pastu dengan banyak kali tersilap sambung la, jahit terbalik la,.. ape la.. aku pun give up... baju je sempat siap 95%, tapi kaen die aku dah malas.. so, aku target baju tu untuk dipakai mase raye haji je la...

Dan mase raye haji, aku berjaye jugak siapkan... hahahaha.... tu pun ingatkan nak tunda lagi next year, tapi atas dorongan Mardhiah yg bagi kain tu, dan jugak untuk membuktikan kat org2 kampung tentang kebolehan aku, serta hafiz zainal yg cakap die xsangka aku ni sebenarnye ade jugak sisi feminin, mulut busuk kaw akhirnye aku berjaya siapkan!!! hehehe... tapi dengan mutu jahitan yg sangat horrible..


Buat mase ni aku xredi lagi nak pakai baju tu dikhalayak ramai.. Sebab aku ade nak alter sket2.. haha.. sabaq naa mar...

No comments:

Post a Comment