Pages

Friday, March 25, 2011

Saya Ada Ramai Kawan Yang Baik

*entri kali ni, aku akan menggunakan kata ganti nama 'saya' supaya nampak lebih 'comel' sikit.. muahahaha....

Saya sebenarnya sangat terharu dengan orang2 yang disekeliling saya. Sepanjang sem ni, saya ada banyaaaaaakkk kawan2 yang membantu dan menyokong saya bile saya up and down. Tapi mostly down la. Upnye xde pun. Huhu.. Thanks kawan-kawan... T_T

Situasi 1
Setelah lebih kurang setengah jam selepas mengepos entri tentang kehilangan wallet, telah mendapat sms dari ilham yang berbaur sangaaaattt concern. And ilham siap offer kalau-kalau nak pinjam duit die.. awww.. hamm.. sooo sweet la you... *hugs

Situasi 2
pada suatu hari, otak telah stuck memikirkan building elevation yang xde2 je jugak ideanya nak buat cemane. Kemudian telah memutuskan untuk balik ke mahallah untuk mandi kerana telah terlalu penat lebih 24jam tak balik mandi lagi. Tetapi telah singgah ke bilik has-nik-nana untuk meroyan mengadu nasib di situ. Walau pada mulanya tak berapa diendahkan, tapi setelah aku buat mule kesian tahap teratas, maka diberi perhatian oleh mereka.. Sangat baikkk... Terbukak jugak la minda aku time tu.. Pastu sebab melihat keadaan aku yg sangat kepenatan, has mengoffer tidur kat bilik die sebab aku cakap aku tanak tidor kat bilik sendiri sebab takut tertidur lame. And then bile bangun2 je tidor, tadaaa... has belikan nasik... sebab aku cakap aku lapor tapi xde mood nak gi cafe.. awwww... so sweeet la.... *hugs (eh, apsal tergune 'aku' balik ni?')

Situasi 3
Pada hari presentation juga, waktu orang kalut2 tengah present kat gallery, saya masih diatas cuba untuk menyiapkan banyaaaaaaakkk gile lagi benda yang tak siap sampai dah tak terlalu nak siapkan, saya telah turun ke tapak presentasi dan berjumpa mardhiah dan membuat muke kesian mar-tolong-aku-buat-konsep dan memaksa mar untuk naik ke studio bersama dan tolong memikirkan konsep. At last, aku tidur, mar yang tolong buatkan diagram.. huk2.. mar sangat baik...*hugs

Situasi 4
Waktu nak dekat presentation dah siap tampal bod semua, saya telah melihat dengan sedihnya seraya berkata kepada nadia nasir "kosong gile bod aku, xde kaler2 pun". Nad pun berkata "haa.. cepat la kaler, ade mase lagi ni" aku pun membalas "hang nak tolong aku ke?". Nad pun "haa.. cepat la.. mane kalernye"... then mase kaler tu ramai yang datang memberikan bantuan seperti mardhiah, yusri dan jeffry dan mungkin beberapa org lagi, tak ingat. Huwaaaarrrgghh... thanks guys... i'm touched... *hugs lagi..

Itu contoh2 situasi je.. ade banyak lagi. Macam encik rojan tolong tanyekan penduduk kalau2 ade nampak wallet saya, yusri yang bawakkan saya pergi report polis, kak farah yang kesian tengok saya pergi balai polis sorg2 the next day, kak farah yang tolong jolokkan henset saya yang jatuh bawah kete orang lain dalam hujan (i was sooo careless and blurr xtaw nak buat ape), bella yang mengoffer untuk tolong buat model, dan banyaaaaakkkk lagi lah... Tak leh nak list sebab terlalu banyak..

Saya merasa sangat blessed sebab sentiasa ade yang menghulurkan bantuan dikala saya dalam kesusahan.. and sem ni saya paling banyak menggunakan bantuan orang. Thanks again guys... Kamu semua bermakna dalam hidup saya... Seriously!!!

Kepada nama2 yang tak tersenarai di atas, jangan berkecil hati. Setiap jasa kamu juga tetap saya hargai dan ingati. Sebab terlalu ramai, xdapat nak senarai.


p/s: ade efek ke penggunaan 'saya' dalam entri ini untuk meningkatkan tahap kecomelannye? Macam xde je.. huhu

10 comments:

  1. sudah jatuh ditimpa tangga... semoga sentiasa kuat adik sayang... (>_<)chayok2 gurl!

    ReplyDelete
  2. ahahahahahaha no sweat ajaa! ;D alang alang aku free, tolong sajorh. semoga berkat dari pertolongan ktorang dengan usaha kental ko tak tido tak mandi sume, insyaallah ko akan dapat hasil yang sewajarnya. be positip ye. takmo down down :))

    -bella kiup

    ReplyDelete
  3. @ini diary saye
    thanx kak... hehe...

    @bella kiup
    haha... usaha aku tak cukup kuat kot.. sebab tu hasil tak memberangsangkan...

    ReplyDelete
  4. u hgo girl..insyaALLah..Allah akan tlg..ak ykin dgn ko Hajar..btw x sebut pun name ak..ni nk sedey nih...br ak prasan ak memng xd bg sumbangan pape ek...?

    ReplyDelete
  5. @anonymous
    aiyakkk.. sapekah anda? ko pun xsebut name ko kat sini sendiri.. hahaha... kan dah mentioned untuk semua orang.. maksudnye sape2 yg bace ni dan terlibat dalam hidup aku, termasuk skali la.. huhu...

    ReplyDelete
  6. what are friends for :)
    tq jugak kat ko 4 any sweet n gud things u done for me;)

    take care!

    ReplyDelete
  7. @azlan
    hahaha... lawaklah hang.. gud luck weh dlam dunia blog yg penuh pancaroba ni.. haha...

    @mardhiah
    hehe.. hg pun take care jugak.. :)

    ReplyDelete
  8. oh.. bile emo je ko datang la ke blog express emo aku ni.. haha

    ReplyDelete