Pages

Wednesday, September 16, 2009

RINDU


Ape yang kamu tahu pasal rindu? Ape itu rindu?
Rindu itu adalah, anugerah dari Allah, insan yang berhati nurani, punyai rasa rindu..

Ape yang kite buat bile rasa rindu?
Bila terasa rindu, kusebut namamu, dengan harapan kau kan muncul dalam tidurku...

Kenapa perlu ade rindu? Kenapa dikatakan rindu tu anugerah dari Allah? Sebab rindu tu bukan satu perasaan yang menyenangkan pun... Sebaliknya, rindu itu amat menyakitkan...

Macam mane rase rindu? Rindu tu rase macam jantung sakit sangat. Rase macam ade seekor kumbang yang tengah tebuk lubang dalam jantung kamu. Lepas tu rase macam ade cecair yang nak terkeluar dari mata kamu. Lagi ditahan cecair tu dari keluar, lagi kuat kumbang tu menggerudi jantung kamu... Macam tu la rase rindu. Memang tak bes langsung. Serius sakit.... Tapi kenape ade orang kate rindu itu indah?

Ape kite buat kalau kite rindu kat seseorang? SMS je la...
Tapi kalau kite xleh nak anta SMS? Kol je la... lagi senang.
Tapi kalau kat tempat org tu xdpt signal? Pergi je la jumpe org tu.
Tapi kalau kita takkan dapat jumpa org tu? Tengok gambar pun xpe.. terubat jugak rindu...
Tapi kalau tengok gambar, lagi la membuak2 rindu.. tak berkurang langsung pun... Xpe, lame2 nanti kite lupe la...
Tapi makin lame, lagi la makin rindu... Camane?

Haihh...

4 comments:

  1. aku faham akan rindu kau itu
    bersabar ye ajaa.
    msti kau bosan asek dga org ckp bersabar je.
    be strong!!
    rindu itu memang menyakitkan,tapi ia juga tanda kita tidak melupakan org tu.
    chill ;)

    ReplyDelete
  2. hajar....
    T.T
    sabar eh..
    n bersyukur..
    sbb rindu itu tanda nya kta maseh ingtkan org itu..
    org itu maseh ada dalam hati kita..
    tanda kta hargai kewujudan org itu dalam kehidupan kta...

    tc hajar.. =)

    ReplyDelete
  3. lisott- time kasih sebab memahami...

    azie- ye... rindu tu sebagai tanda ingatan...

    ReplyDelete