Pages

Sunday, June 6, 2010

Review Lagenda Budak Setan: dari perspektif aku


Hokey.. adekah anda sume dah pergi tengok filem lagenda budak setan? Kalau anda memang mempunyai keinginan untuk tengok, silelah pergi tengok. Sebab aku dah tengok last week. huhu...

Actually, aku sendiri pun tak tau tahun berape sebenarnye novel citer tu dikeluarkan. Yang aku tau, mase aku form 3, ade membe aku sorg ni dok promote2 citer tu kat aku. So, aku pun bli la buku tu kat Novelhut, Ipoh Parade.. ngahaha... Sebab dah 6 tahun aku bace citer tu, aku pun tak ingat langsung pape pasal citer tu. Dulu aku banyak bace novel. So, cam dah termixed up.

Slalunye citer dalam buku, adelah lebey best bergande2. So, disebabkan aku dah lupe buku die, so, aku memang xde expectation langsung la untuk citer ni. Hanye teringin nak tengok sebab aku tau novel die sebegitu gah pade mase dulu.. huhu...


ok2... mari kite mule mereview...

Bagi aku jalan citer ni memang best. Markah untuk jalan citer aku bagi 4.7. Citer die pasal percintaan Kasyah n Ayu yang banyak sangat halangan. Sian diorg berdua ni. Memang tak sempat nak berbahagia. Sedih ar gak kan... Tapi xde la sampai tahap berlinangan air mate aku. Kaver macho beb.. hehe.. Lagi satu, sebab pelat 'R' lisa surihani tu spoil la... elok2 tengah feeling, tetibe rase nak tergelak plak dengar die cakap.. heshh.... choyy...

Dari segi lakonan, farid kamil dengan lisa surihani biase2 je. Tak bagus sangat, tak teruk sangat. Raja Farah, memang aku tak berape suke la lakonan die dalam tu. Macam kelam kabut semacam je aku tengok bile die barcakap. Lemas aku nengoknye.. huhu... nubhan plak, memang kaku habes. Tapi sebab die orang baru, xpe la.. bole tutup mate. Lakonan Que Haidar memang terbaik la aku rase dalam tu. Huhu.. walaupun watak die watak antagonis, tapi memang die pandai bawak la. Suke tengok mase die belasah lisa surihani tu. Menjiwai betul.. huhu... dan aku rase aku memahami perasaan Azmi dalam citer tu.

Ape lagi aku nak komen ye.. hurmm.. soundtrack die memang sesuai la untuk citer ni. Menambahkan feelin. sebab aku rase kalau lagu tu xde, mungkin aku tak brape nak feeling kot.. soundtrack memang memainkan peranan penting dalam citer melankolik sperti ini.

Dan yang terakhir ialah, mengenai ape yang aku tak suke dalam citer ni. Iaitu babak peluk-peluk, nyaris cium, kepit sane sini. Haishh.. kenape kalau nak tunjuk yg diorg tengah bercinte, mesti ade adengan2 tu sume? Perlu ke? Xyah kot.... Pikey strategi lain je la.. Yang lebih sesuai dengan budaya kite ok.. huhu..

perlu ke?

ish3.. xpatut....

eeiii.. getik okey...

sebab pakcik ni seksi, aku nak gak masukkan die dalam ni.. huhu...

Ok. Thats all. Overall, aku bagi 4 bintang untuk citer ni.. hehe....

que haidar terbaekk...

1 comment: