Pages

Monday, June 13, 2011

Orang-orang gorgeous!!

Cuba renung kembali. Apa yang ada dalam hidup anda. Walau seteruk manepun anda rasa hidup anda, tapi sebenarnya, anda adalah lebih bertuah dari orang yang lebih malang dari anda. *memanglah, ape kaw merepek ni?

Kali ini pula, saya ingin bercerita mengenai insan2 yang menyinari kehidupan saya. Iaitu kawan-kawan baik saya. Sekarang saya berada dalam mood menghargai orang. Sebab itulah asyik bercerita pasal orang-orang.

Saya sebenarnya sangat beruntung!! Sebab apa? Sebab saya ada 2 geng. Satu geng nad-bella-nik-mar, satu lagi geng has-atin-nana-jedut. Baguskan? Diterima oleh mereka sebagai kawan. Memang nikmat duniawi. Sekarang, mari mulakan satu persatu.

Nana

First time kenal nana mase first year, kitorang sebilik. Tapi aku taw, mase tu nana menyampah gillerrrrr dengan aku. Aku ni kan suke melawan cakap. Ape je yang nana cakap sume aku nak bangkang. Ade je point aku nak kasik bercanggah. Nana sure bengkek gile dengan aku kan?kan?kan? Has pun slalu cakap, aku dengan nana ni tak bleh kalau duduk bilik berdua je. Haha... Tapi lama-lama, nana pun dah boleh adapt dengan aku, kan nana kan? Lame2 nana pun dah maleh nak bertelagah ngan aku, bagi je aku menang... kan.. kan.. haha... i love u nana!!

Nana ni la jugak tempat aku nak bermanja a.k.a mengada-ngada. Slalu je pergi bilik nana, pastu mintak nana buatkan air la, ambikkan itu, ambikkan ini. Selongkar loker nana bile boring, try2 tudung, baju nana semua.. Tapi nana sabor je melayan kerenah aku yang macam-macam ni. Kalau orang lain, mesti dah kene pelempang dah aku. Kan? haha... Kalau ade award kawan-paling-penyabar-melayan-member-annoying, memang nana lah yang akan dapat. Hehe.. Mase aku terkunci luar bilik pepagi buta dulu, kat nana la jugak aku mengetuk pintu pepagi pinjam seluar, baju, tudung semua. Sian nana kene kacau pepagi buta. Tapi nana still sanggup bangun bukak loker untuk aku.. Ade one time tu, aku tidur atas katil nana, nana yang kepenatan selepas makan, sanggup pergi merempat bilik nik sebab tanak halau aku... Padahal nana pun ngantuk jugak time tu.

Haa.. cube cakap! Mane nak cari kawan macam ni punye baik dan penyabar? Kat mane? Kat mane? Ade! Ade! Kat mahallah hafsa bilik C 1.8d yang tengah terbungkang bergayut phone atas katil tu la orang die. =)

Nik Nadia Izyan

Ini pulak, bukan calang-calang orang. Orangnye comey, tapi selalu perasan die comey. Oleh yang demikian, maleh nak cakap depan die. Kang perasan lebih2 plak mak cik nih. Dulu aku panggil die Izyan. Tapi sekarang dah tukar, panggil Nik. Nik pun penyabar jugak dengan aku. Tapi nik ni maleh sikit nak melayan kerenah aku. Kadang2 je die layan. Ye lah, orang annoying macam aku ni, sape je sudi layan. Nik ni la yang selalu tegur aku yang semakin terpesong dari landasan yang lurus. Nak buat camane nik, godaan dunia kuat sangat, tak terlawan aku yang cetek iman ni.. huk2... Slalu kalau nik marah aku buat salah, ade je aku nak bagi alasan. Cuba nak menegakkan benang yang basah. Tapi sebenarnye aku tau je bende tu salah.. bese la tu. Aku kan suke melawan.. sabo ye nik....

Dengan Nik pun slalu je aku melawan. Ade je yang aku nak debatkan. Tapi nik slalu je mengalah. Tapi mengalah bukan bererti kalah kan nik kan? Mengalah sebab malas nak berlawan cakap dengan aku yang tak pernahnye nak kalah ni. Haha... Bagus nik! Matang! Itu yang kita mahu.. huhu...

Hasdinaera

Mula mengenali beliau tingkatan 4. Same kelas. Form 5 pun same kelas. Has ni dulu time sekolah punyelah skema yang amatnye.. hahaha... Budak baik la katekan. Mase form 5 aku dengan has jadi deskmate. Duduk paling depan sekali. Ade cikgu sorang tu kate aku dengan Has muke same. Die susah nak cam aku dengan has. Hahaha... Mase tu Has mesti tak suke aku. Sebab time prep aku slalu buat bising dalam klas. Tapi Has pun annoying jugaakk.. Slalu tepuk aku time aku tidur waktu prep. Bengkek betul gua. Lu nak stadi lu stadi la sensorang. Kacau gua berhibernasi apesal?!!

Has digunakan oleh aku sebagai tempat meluahkan perasaan. Kalau nak meroyan je, mesti gi cari Has. Masuk bilik die sesuka hati, pastu naik atas katil tanpa dijemput, pastu melalak lagu jiwang2. Has pun dah maleh nak layan. Mase final project last sem, aku gi meroyan bilik has. Pastu Has suruh aku tido kat bilik die. Pastu aku bangun tido je, tengok2 has belikan nasik... Huhu.. Sweet tak beliau.. awwwww... so sweet.. terharu. Sebab aku dengan has lebih kurang je, sebab tu senang nak meluahkan isi hati kat Has. Ye lah, kitorang kan same2 orang kampung, orang tak kaye. Lepas kitorang tenung2, aku dengan has kire pelajar top 5 termiskin la kat KAED tu.. *xde keje je dok menghitung harta bapak orang.

Nadia Nasir

Akak ni pulak roomate aku dari 1st year 3rd sem sampai la 3rd year 2nd sem. Cukup 2 tahun. Nad ni suke sangat datang bilik aku pastu cakap, "mekk, sakit kepala". Pastu tanpa disuruh2, baring atas katil aku, pastu suruh org picit kepala dia. Hamboiiii.... Tapi xpe lah. Sebab aku slalu tumpang kete myvi putih die tak tontong duit minyak. Hehe.. Nanti2 1 day i blanje la you pape ek mek. Tunggu aku banyak duit skit. Disebabkan kami ni roomate, maka slalulah kami bertukar-tukar cerita. Tapi dengan mek ni lain sikit. Tak boleh nak meroyan sangat. Die bukan nak layan pun. Die buat dek je. Buat penat je golek2 atas katil buat muka sedih kang. Xde manfaat.

Bagi nad, aku ni annoying sebab banyak tanya. Soalan berangkai2 katenye. Tapi siryesly, aku sendiri pun tak perasan yang aku ni banyak bertanya. Aku rase aku just tanye bende yang perlu je. Bende2 basic je. Macam contoh nye "nad, hang beli baju kaler ape?" "kaler coklat". "kenapa beli kaler coklat?" "sebab ade kaler coklat dengan putih je." "Dah tu kenapa tak pilih putih?" "Sebab putih die cam tak lawa sangat." "Apsal tak cari design lain je?" Haa.. camtu la lebih kurang. Xde la annoying sangat kan? Kan? Kan? Heiihh... Nad ni.. Kalau aku sakit, aku slalu mintak ubat dari nad. Sebab aku ni jenis malas pergi klinik. Nad ni plak jenis terlebih rajin ke klinik. Skali die demam, sampai 2 3 kali pergi klinik. Pastu ubatnye tak makan pun. Aku la jadi tukang pengabihnye..Thanks la ye nad.

Fatin Liana Ismail

Beralih kepada si pipi tembam ini pula ye. Orangnye sweet sweet gettuuww.. haha.. *ngampu. Antara kitorang, aten ni la yang macam matang sket. Sket je la.. Kire aku second matang. Tapi tertinggal 2 3 poin je pun.. huhu... Aten ni kalau bagi pandangan.. wahh... kemain... ala2 pak jabit sangat die punye ucapan. Sape setuju sile angkat tangan macam saye!!! Disebabkan aten punye kematangan ala mak-mak, aten ni best la jugak kalau nak menceritakan masalah kat die. Die dengar. Rase selesa gak la.. (ok dah aten, hang xyah nak kembang hati sangat pliss!!) Dulu mase aku ade masalah 'peribadi' pun aku citer kat aten gak. Walaupun mase tu aku xde la rapat mane pun dengan aten.. haha.. pade pemerhatian aku jugak la kan, kitorg2 pun slalu je citer2 masalah kat aten.. kire tempat mencurah perasaan la ni.. huhu...

Selain itu, aten yang berkereta kancil kiut tu jugak la yang menjadi tempat bernaung bagi kitorang yang berjalan kaki. Nak pergi jalan2 sket, bodek aten. Nak pergi makan luar, aten la tempatnye nak diajak.. haha.. Tapi keluar pun selalunye aten yang ajak kitorang... Aten ni baik, selalu ingat kat kitorang... Selalu je utamakan kitorang.. Memang macam mak-mak sangat lah... (aten, aku dah puji hang banyak ni, bile nak bawak aku main layang-layang?!!)

Mardhiah

Mardhiah dengan aku sekarang dah tak rapat macam dulu lagi... Ye lah, sejak sem berapa dulu kitorang dah tak sestudio. Bile dah tak sestudio, maka jaranglah makan bersama. Dalam kelas plak mar selalu datang lambat. Bile datang lambat, maka duduk dibelakang lah die. Tak macam insan cemerlang seperti aku yang datang awal duduk depan ni.. huhu... Sungguhpun begitu, kami masih mengupdate sesama sendiri. Xde la senyap cam gitu je.. ye dok?

Ingat lagi, dulu mar selalu jugak tolong aku. Pernah mar sanggup datang tetengah malam dari asma ke hafsa meredah kegelapan malam dan salakan anjing demi untuk kebilik aku dan menemankan aku stay up dan memberikan semangat untuk aku terus berusaha menyiapkan projek. Aku terharu sampai hari ni mar.. T__T" Pernah jugak satu mase aku sakit tengah malam. Tapi aku tanggung sorang. Pastu besoknye, aku citer kat mar penderitaan aku malam tu. Pastu mar cakap, "apsal tak panggil aku semalam?" "eh, kul 2 3 pagi, xkan aku nak panggil hang pulak". Pastu mar cakap. "Laa.. panggil je la. Aku boleh je datang. Macam hari tu, boleh je aku teman ko kan?" Huhu.. camtu la lebih kurang. Xingat sangat ayat die. Dah setahun lebih.. huhu.. maaarrrrr... aku terharu sampai 50tahun akan dataaaangggg!!!! T__T"


Norhafizah Adnan aka Jedut

Haaa.. yang ni aku tak taw nak citer ape. Die ni la yang paling tak matured antara kitorang. Almaklumlah, die ni anak bongsu. Tapi bajet macam die sorg je anak bongsu. Aku pun bongsu je jugak. Xde la nak manje macam die.. hisshh.. Tapi ade la jugak perkara2 yang si jedut ni lagi matured dari aku. Macam contohnye, jedut terer bawak kete manual, aku xreti.. Jedut banyak taw tempat makan best, aku tak taw.. haha...

Walaupun begitu, jedut memiliki kualiti suara yang best ala-ala naib johan bintang rtm. Ok, naib johan je, xyah nak berangan jadi johan pliss... Sape mendengar, pasti terpikat. Tu baru suara menyanyi. Kalau suara mengaji? Pasti pak imam seluruh kelang mendambakan jedut sebagai menantu mereka. Sedap sangat mengalahkan jiglypuff. Dutt, bile kite nak karok? Aku tak sabor nak nyanyi lagu awie nih!!!

Nabilah Rusdi aka Bella


Last but not least!! Bella the shopaholic one!! Slalu kene pakai sorok2 kasut baru die sebab kalau aku nampak, nanti die kene bebel. Tapi memang patut pun aku kene membebel kat minah ni. Kalau tak, habes semua bende nak di belinye. Kalau bab makan pun same. Selalu kene bebel sebab makan tak habes. Heshh.. penat taw tak aku nak kene membebel?! Lame jugak la tak bonding dengan bella. Studio dah tak same. Mase yang dispend berkurangan. Huhu..

Dulu mase kat matrik, bella slalu marah-marah aku. Nak taw alasan die ape? Sebab die kate muke aku garang. So bile die tengok aku, maka die pun jadi garang.. Siott hang.. Tak pepasal aku yang innocent menjadi mangsa hang.. huhu... Tapi memang bella sampai sekarang pun macam tu. Nak emo2 aje.. heshh...

Ade banyak lagi orang-orang gorgeous disekeliling saya. Ramai sangat. Tak leh nak post semua. Kang sampai raye tak publish2 entry ni. huhu... Contohnya macam Najwa, kak farah, kak nurul, kak mona, kak eha, aaa... ramai sangat. Xleh nak list semua.. huhu...

p/s: sape lagi yang berminat cerita die di publish, sile berbuat baik dengan saya dari sekarang. Tarikh tutup pembodekan berakhir 30june ini..

p/s2: takkan tulis pasal kimi!!! annoyingg!!!

10 comments:

  1. haha...gelk je ak baca...tp stil xde pu cter sal ak...huhu..sedey..n ko lupe 1 geng lagi...geng lelaki x tulis pun...

    ReplyDelete
  2. btol tu, ramai kot geng laki yg gojes skeliling ko, nk2 bla ko da msuk grup teknikal..ramai org perlukan khdmat ko..smpai wat blog..hebat la ko, iron ledi..kawan2 pun gojes abes

    ReplyDelete
  3. huhu..post ceni salu buat bile da nak habis skola rendah/menengah dulu.igt tak dedication-mummycation..hahaha..ala2 penghargaan gituew..sbb pasni kan dh jarang jumpe dh,sbb tu dh bole puji..kalau puji awal2,bangga x sudah la jawabnye (contoh mcm nik tu.hahaha) -__-;

    ReplyDelete
  4. @anonymous2
    haha.. pasni aku post la pasal geng lelaki plak ye.. sabaq naa.. sementara itu sile berbuat baik dengan aku.. huhu..

    (anonymous sekalian, len kali sertakan nama anda ye.. huhu)

    @donad
    haah.. nik ni bukan boleh dipuji.. huhu

    ReplyDelete
  5. hihihiiihihi btolke sedap sore? from anonymous.hahah!!

    ReplyDelete
  6. sonok kan bila bercerita tntg shbt2 yg sllu mmbhgiakan kita :)

    ReplyDelete
  7. @anon yang degil
    ye la.. boleh tahan la~~ haha

    @cik shiqa
    huhu.. tu la.. sambil mengimbau kenangan.. hehe

    ReplyDelete
  8. @paan
    ye paan, anda pun gorgeous jugee.. huhu

    ReplyDelete
  9. hajar, dh habis ke tarikh mengampu? buat la satu post pasal i hahaha :p

    -wa

    ReplyDelete