Pages

Tuesday, June 21, 2011

Orang-orang gorgeous!! part 2

Ni sambungan dari cerita orang-orang gorgeous hari tu. Tapi versi lelaki pulak. Ye lah. Kang kate diskriminasi plak. Sexist la ape la.. Maka, dengan terpaksa rela hati saya teruskan dengan part 2 pulok. Baik.. mari kite mulakan...

Abdul Razak @ Ajark

Kite mulekan dengan yang paling baik dengan aku sem ni. Tak lain tak bukan mamat kurus tinggi macam buluh bemban ini. Dalam studio heritage ni kami berjiran meja. Beliau juga adelah team mate merangkap supervisor aku dalam misi heritage ni. Segala drawing 2d mahupun 3d akan dirujuk kepada beliau oleh aku dengan mengabaikan kewujudan ketua sebenar yakni irman.

Diakui, aku ni seorang yang bluurrr+lumpy, maka kalau ade anugerah "Sahabat-Paling-Sabar-Mendidik-Kawan-Blurr-Lumpy-Slow-Lambat Pickup-Cakap Sekali Tak Paham-Paham-Explain - 3 4 -Kali -Baru -Tangkap", maka pemenangnye jatuh kepada beliau ini. Tahniah!!! Aku sayang hang lebih!! (*saje bikin ayat kontroversi) Dalam pada itu, abdul razak ini juga selalu memback-up aku bile orang-orang durjana seperti Irman dan Irman, serta Irman melemparkan tohmahan yang bukan-bukan. Akan tetapi, beliau juga tidak boleh diharapkan sangat. Harapkan pagar, pagar makan padi. Kadang2 mulutnya sama jahat macam Irman.

----> Walau bagaimana jahat pun hang, tapi jasa hang terhadap aku lebih besar dari itu. Perkara-perkara mungkar yang kite buat same2 seperti stay up bersama, sorok-sorok makan coklat sebab dua dua kedekut tanak share dengan orang lain, bergosip, menyiapkan 3d gabungan mantap, curi-curi keluar, dan perkara-perkara lainnya, serius, aku takkan lupe sampai aku nyanyok! hahaha...

Yusri @ Yus @ Nyus

Yang ni plak baik dengan aku mase last sem. Beliau ni la yang banyaaaak gile tolong aku untuk projek last sem. Banyak bende yang aku belajar dengan beliau. Mungkin kalau dari 1st year aku mengampu berguru dengannye, aku dah dean's list dah pun. *gile hiperbola. Tapi nak buat cemane. Dah 3rd year baru nak belajar, ibarat melentur buluh la. Buluh dah jadi kayu. Tak leh nak dilentur dah pun. Heihhh...

Yusri ni baik orangnye. Tapi dalam baik2 die tu, ade terselit sifat annoying yang tak bleh blah. Hurmm.. Tapi bagi aku, beliau tetap seorang yang baik hati. *mengampu. Dah banyak die tolong aku, takkan la aku boleh lupe macam tu aje. Ye dok? huhu...

----> Terima kasih atas jasa2 hg selama ni. Hang yang dok membebel bile meja aku bersepah dulu, pastu aku terus jadi segan lepas tu akan sentiasa memastikan tempat aku bersih dan kemas senantiasa. Hang jugak yang membebel memberi nasihat mase aku blur2 tyme buat report kat polis mase wallet hilang haritu. Hang jugak yang ajar aku camane nak cakap kat akak kaunter pam minyak "pam no 3, minyak kuning, 10 ringgit" (tapi padehal hg saje nak buli aku jadi budak suruhan kan?)

Irman @ Iman Imani

Ketua Team Teknikal untuk heritage kali ni. Yang paling annoying gile jugak. Slalu cari pasal dengan aku. Mulut tak bleh blah. Ade je nak cari gaduh... Errrrggghhh... Oleh yang demikian, tanak cerita pasal hang!!!

Skip

Skip

Skip


Jeffrey @ Jeff

Yang ni yang paling garang. Konon-konon macam abang long. Garang gile. Aku takut gak kadang-kadang dengan die ni. Slalu panggil aku bile drawing ade masalah. Pastu aku tak taw nak jawab, pastu aku cuak sendiri. Ngahaha.. Tapi aku slalu buat sengih je. Jeff juge slalu penyekkan telinga aku bile tengah pakai earphone. Sakit tahu?!!

Jeff memiliki suara yang sedap tatkala menyanyi. Mase aku dengar jeff nyanyi kat karaoke lounge kat surabaya hari tu, aku telah jatuh hati terpesona. *saje exaggarate. Nak nak lagi mase aku nyanyi hindustan aab aab laut chaley tu. Huh!! Bak buluh perindu!! Satu lagi yang buat aku kagum adelah mase Irman dengan syahdunya nyanyi lagu Pada Syurga Diwajahmu, pastu hg cakap "satu hari nanti jeff nak nyanyi lagu ni untuk wife jeff".. Awwwww... so sweet la you!!!

----> Disebabkan hang, aku jadi tahu main batu seremban ala-ala Johor. Haha.. Budak-budak kat perak tak main style mencabar macm tu. Tapi, walaupun aku first time main, aku tetap dapat mengalahkan hang. Yang mase main sambung-sambung lagu tu pun, hang tetap tak dapat kalahkan aku... haha.. Cube next tyme ea...

Wan Akfan @ Afan

Yang ni pulak ketua segala rombongan ke Surabaya. Kalau x disebabkan kesungguhan beliau ini, tak tau la ape jadi dengan group ni. Afan ni mase last sem baik je dengan aku. Cakap pun elok-elok je. Tapi bile naik sem ni, die plak yang jadi kepala dok mengejek aku. Cesss!! Annoying!!! Hang ingat hang cantik?!!

Aaaa.. Ape lagi aku nak cakap pasal afan ni ha?? Tu lah, aku suruh mengampu aku, tanak. kan aku dah xde idea. Hurmmm... -____-"

----> Thanks sebab mase last sem, bile aku down sebab studio, hang melayan aku meroyan. huhu... Tapi aku tetap tak puas hati apsal tetibe markah hang boleh naik haa?? Tapi sem ni, hang banyak menyakitkan hati aku pulak. Cess... Yang kes pasal baju presentation hang terlebih besar tu, aku masih nak mengucapkan padan muka kat hang!! Tu la, dok mengata aku lagi kan? Mulut aku ni dah la masin, tahu?!!

Wan Hakimi @ Kimi


Last but not least. Kimi yang disenangi ramai. Tapi sejak akhir2 ni berperangai annoying dan suke cari pasal dengan aku jugak. Tapi walau seannoying mane pun kimi, kimi tetap seorang yang baik. Aku rase, semua orang okay dengan beliau. Macam xde sape pun yang bermusuh dengannya, kecuali beberapa orang tertentu. (dah dah la tu kimi, cepat2 la berbaik).

Pada firasat aku la kan, kimi ni adelah tempat yang terbaik kalau nak mencurah rahsia. Sebabnye, setiap kali aku cuba nak mengorek rahsia sesiapa, memang tak pernahnye nak dapat. heihh... Kalau nak mintak tolong pape pun, Kimi ni jenis yang ringan tulang la. Sentiasa bersedia memberikan khidmatnye dalam ape keadaan sekali pun. Oleh itu, kalau ade sesiapa yang ingin mencari teman hidup, Kimi adelah calon terbaik!!!

----> Kimi, barang-barang hang yang aku curi sebagai tebusan hang tanak ikut pergi JB haritu, sile tuntut dekat ajark ye. Banyak gak la barang hang yang aku curi ambik. huhu... Lepas ni kalau hang dah jadi orang berjaya, jangan lupekan aku. Aku akan sentiasa ingat hang sebagai orang yang bagi aku pinjam sandal mase sandal aku putus tapi aku tak basuh pun sandal hang.. huhu.. maaf..

Terima kasih lah untuk semua orang termasuk orang2 gorgeous pt 1 dan semua orang2 lain yang membelenggu menyinari hidup saya untuk hari-hari terakhir saya di UIA ini. Lepas ni kita semua akan berpisah dan membawa haluan masing-masing. Ade yang nak sambung terus, ade yang nak kerja dulu, ada yang nak kawin dah. Entahkan bile la kite akan berjumpa lagi. Oleh itu, saya ingin mengucapkan selamat berpisah kepada anda semua. Semoga kita akan bertemu lagi dikesempatan akan datang jikalau diizinkan Allah...

Sob..Sob.. Sob.. T____T"


8 comments:

  1. hajaq mmg bias...cis,ko tgk nt aku wat ape kang....kahkahkah!<<glak jhat!!!!..

    ReplyDelete
  2. apenye bias plak... aku cakap jujur....!!!!

    ReplyDelete
  3. thnx hajar.. huhu..

    ReplyDelete
  4. memang sesuai dengan blog nie...blog untuk papar emosi..niche yang bagus..

    ReplyDelete
  5. hajor...saya pon gojes...xde pon cite pasal sy...*gile despret kan*

    ReplyDelete
  6. @iqanadia
    sini segmen lelaki je lah... heishhh....

    ReplyDelete
  7. hajar kuang asam...seba gossip tipooo

    ReplyDelete