Pages

Wednesday, July 10, 2013

Masyarakat Padang Bola


Minggu lepas aku kena paksa  tengok perlawanan bola sepak antara skuad Seladang menentang The Red Warrior. Cewah.. Sebab tu last match yang kat Ipoh untuk season ni, maka kakak aku pun paksa ajak aku pergi tengok. Die belanja. Aku dengan baru balik dari beriadahnye, nak makan nasik pun tak sempat. Nak tengok bola punye pasal.. Haihh..

Kitorang sampai lambat sikit. So, duduk je la mane2 kosong. Tapi dapat tempat tak best. Silau gile spotlight. Tak brape nak boleh tengok padang la. Dengan internet phone aku yang takde line nye lagi, jenuh aku nak check in foursquare tak dapat. Apetah lagi nak bertuit. Dengan perut lapar lagi. Memang aku rase tengok kat rumah la lagi best. Boleh tengok sambil makan nasik. So, 1st half berlalu dengan aku tak brape nak konsentret atas faktor2 yang dinyatakan.

Bile break, kitorang duduk tempat lain. Yang kurang sikit silaunye. Boleh la tengok. Tapi tu pun aku tak brape nak konsentret kat match jugak. Aku lebih konsentret terhadap memilih murukku di dalam set kacang putih. Kan tengah lapar gile. Die punye kerepek ubi payah sket nak tarik. Plastik sempit. Dahtu murukku cacing tak banyak plak.. kacang pun. haihhh... Lepas tu dok berimaginasi kalau dapat dipadankan kacang putih dengan teh o ais alangkah nikmatnye... huhu..

Kat belah kanan aku ade sorang brader ni. Cakap loghat utara. Die dengan wife die. Yang aku tak puas hatinye dengan masyarakat di padang bola ni, asal player missed nak score goal je, penonton punye mencarut tak bleh blah. Dah langsung rase macam malaikat semua dok luar stadium je. Tak nak masuk. Haihhh..

Pada waktu itu, aku rase macam kesian gile dengan player semua dok kene maki2 dengan penonton. Rase cam nak pergi tepuk bahu sorang2 player lantas memberi kata2 semangat kepada mereka.. Ohh.. Gatai naa.. 

Nak nak lagi brader sebelah aku ni. Adoi.. Mulut cam tah ape je tah. Ce hang pegi masuk main tengok. Aku nak tengok hang terra ka tak terra.. Haihhh.. And wife die sebelah tu boleh je rilek je tengok match sambil kopek kuaci. Kalau laki aku la perangai camtu, aku balik rumah je terus. Malu aku nak ngaku laki perangai camtu. I cannot tolerate orang suke mencarut. urggghhhh...

Kakak aku pulak dok suruh aku cari player Kelantan jersi 9 yang mane. Mane la aku nak nampak. Tak bawak spek. Tengok bola sudah la. Sebok nak cari player tu pasai pe. Aku cari kacang kuda
pun payah nak jumpe, inikan pulak nak cari player sebesar kelingking tu.

Lepas tu ade sorang budak belakang aku, skolah rendah kot. Tu pun mencarut2. Urggghhhh... Kecik-kecik dah macam tu. Kalau besor nanti, mesti jadi cam brader seblah aku tu.. Hahaha... Kalau anak aku la cakap camtu, kat situ jugak aku tangan-tangankan die. Sayang anak tangan-tangankan. Remember? Lepas ganyang cukup2, aku heret bawak balik rumah, register skolah pondok. *tibeh

1 comment: