Pages

Monday, June 4, 2012

Nervousness


Dekat ofis saya sekarang, kene isi satu form untuk update progress kerja. Name bendalah tu ialah 'to-do list'. Saya adelah antara orang yang paaaaaaling malas nak isi bendalah to-do list ni. Sebab ye lah, dah la hari2 kerja banyak, pastu nak update time sheet lagi, pagi-pagi dah update work progress mase morning briefing. Pastu lagi mau update 'to-do list' ka?? Brape banyak update daa...-___-"

Tapi kebaikan die adelah kita akan nampak flow kerja kita. Ape yg dah siap. Ape yang belum siap. Ape nak kene buat lepas ni. Mane satu prioriti. Kita akan lihat benda tu as a whole lah. Tapi masalahnya, saya tak mahu lihat semua. Sebab kalau saya lihat semua, saya akan jadi nervous a.k.a. gelabah. Die akan jadi macam "alamak!! borang ni xde lagi!!" "omaigod!! Drawing tu tak stat lagi!!" "shit!! aku lupe cari bende ni!!" haaa.. Macam tu lah. Jadi bertambah gelabah jadinye.

Macam sekarang ni. Saya rasa hidup saya berada di tahap yang agak kucar-kacir. Macam-macam bende yang saya nak buat. Sangat macam-macam. Tapi satu bende pun saya tak buat. Sebab ape? Sebab saya takut nak list downkan bende2 yang saya mesti buat. Sebab ape? Sebab nanti saya jadi nervous. -____-"

Benda yang saya perlu buat sekarang adalah:-
1) Study lebih mendalam pasal detail construction
2) Update portfolio
3) Study building by-law
4) Practice design
5) Practice Sketching
6) Blajar main at least beberapa lagu dengan baik
7) Update blog seminggu-seminggu
8) Tukar layout blog yang macam website rasmi kerajaan  ni (bak kate kimi)
9) Blajar revit
10) Polish skill sketch up dan photoshop dan rendering
11) Buat satu imaginary projek sendiri

Huwwaaarrgghh.. Banyaknye!!! Ni semua tak buat langsung pun lagi!!! Matilaa..... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Nervous nervous nervous!!

Bye!

No comments:

Post a Comment