Pages

Saturday, December 6, 2008

Rumah Terang Benderang...

Malam tadi, mase aku keluar nak pegi bilik air, aku nampak rumah kat belakang umah aku tu terang benderang melalui celah semak samun. Ianya agak menghairankan sebab selalunye tak macam tu... Lepas balik dari bilik air, aku tanye la mak aku.. "mak, kenape rumah tok gunting tu terang benderang?" Pastu mak aku cakap "ye ke? tah.. tok tu sakit... Doi(anak tok tu) pun sakit.. aitu masuk spital.." Pastu aku pun meneruskan aktiviti bese aku.. Bile aku g bilik air lagi, mak aku tanye.. "terang lagi ke umah tok tu?" aku jawab "haah".. Mak aku pun pelik gak... Aku pun tak sedap ati. aku cakap "mak pegi le tengok2. Kot2 ade pape ke..". Mak aku cakap "ish..memalam ni.."..
Pagi ini, lepas aku bangun n mandi, aku nampak kakak ipar aku tgh iron baju kurg, "owh..nak pegi tgk Pak Brahim kat spital kot"..Aku cakap dalam hati..Dan mase aku tgh sarapan, mak aku cakap "Doi dah meninggal..."... huhu.... syakwasangka aku pasal rumah die terang tu betul.. ade sesuatu telah berlaku.. huhu...

No comments:

Post a Comment